Veľký španielsky reťazec obchodných domov zavádza novú tlmočnícku službu pre nepočujúcich zákazníkov

El Corte Inglés, jeden z najväčších španielskych reťazcov obchodných domov, urobil významný krok k sprístupneniu svojich predajní nepočujúcim zákazníkom. Spustil digitálnu tlmočnícku službu SVisual, ktorá umožňuje priame spojenie medzi zákazníkmi so sluchovým postihnutím a personálom prostredníctvom vzdialeného tlmočníka posunkového jazyka.

Službu vyvinula Fundación CNSE, španielska nadácia zameraná na odstraňovanie komunikačných bariér pre nepočujúcich a nedoslýchavých. SVisual bola nedávno predstavená v obchodnom dome El Corte Inglés vo Valencii za účasti významných hostí, vrátane Susany Camarero, prvej podpredsedníčky regionálnej vlády a poradkyne pre rovnosť, a Amparo Minguet, podpredsedníčky Fundación CNSE a tajomníčky Federácie nepočujúcich v regióne Valencie (FESORD).

SVisual je digitálna tlmočnícka služba, ktorá sprostredkováva komunikáciu medzi nepočujúcim zákazníkom a personálom predajne. Tlmočník posunkového jazyka sa pripája na diaľku cez aplikáciu a pomáha pri komunikácii v reálnom čase. Okrem toho aplikácia ponúka aj možnosť písomného chatu pre tých, ktorí uprednostňujú textovú komunikáciu.

Pau Pérez Rico, manažér regionálnej komunikácie El Corte Inglés, zdôraznil, že táto iniciatíva je súčasťou širšej snahy spoločnosti o zvýšenie dostupnosti svojich služieb. Projekt nielenže reaguje na aktuálne potreby zákazníkov, ale zároveň predchádza budúcim európskym usmerneniam v tejto oblasti. SVisual bol najskôr testovaný v Murcii s pozitívnymi výsledkami, pričom teraz sa rozširuje do regiónu Valencia a v budúcnosti aj do Castilla-La Mancha.

Po sérii školení pre personál bola služba oficiálne predstavená v pondelok 10. februára. Počas ukážky si nepočujúci zákazník úspešne zakúpil produkty s pomocou SVisual, čím sa potvrdila jej praktická využiteľnosť a prínos pre inkluzívnejšiu zákaznícku skúsenosť.

Zavedenie služby SVisual privítala komunita nepočujúcich ako významný krok vpred v oblasti zabezpečenia plnej dostupnosti verejných aj súkromných služieb. Iniciatíva je v súlade s medzinárodnými dohovormi a legislatívou, ktoré presadzujú právo ľudí so zdravotným postihnutím na informácie a komunikáciu.

El Corte Inglés sa dlhodobo venuje zlepšovaniu prístupu k svojim službám. Už v minulosti zaviedol rôzne iniciatívy na podporu dostupnosti, ako napríklad telefónne linky prispôsobené pre ľudí so zdravotným postihnutím. Spustenie služby SVisual je ďalším krokom v ich snahe vytvoriť inkluzívnejšie a dostupnejšie nakupovanie pre všetkých zákazníkov.

Zdroj: Kenny Åkesson / Teckenrapport
Foto:  https://www.orientatech.es/en/svisual/
Editorka: Klaudia Jusková
Moderátor: Juraj Holéczy

Skip to content