Obmedzenie spoločného hesla prilákalo ďalších divákov, streamingový gigant je pripravený zdvihnúť cenu

Netflix úspešne zasiahol proti zdieľaniu prístupových hesiel medzi domácnosťami, čo pravdepodobne prilákalo viac predplatiteľov. Tým si pripravil pôdu na zvýšenie cien svojich služieb. Doposiaľ sa vyhýbal zdražovaniu, a na rozdiel od konkurenčných streamovacích služieb s reklamami.

V médiách sa začiatkom októbra objavili správy, že Netflix by mohol po skončení štrajku hollywoodskych hercov zvýšiť ceny služieb bez reklám. Štrajk dobre zvládol vďaka väčšej prítomnosti na zahraničných a silnému obsahu. Väčšina nových predplatiteľov, ktorých pribudlo po obmedzení zdieľania hesiel, si zatiaľ vybrala drahšiu variantu bez reklám. Ich cena sa mesačne pohybuje od 15,49 USD (14,70 €), kým služba s reklamami stojí 6,99 USD (6,63€).

Analytici predpokladajú, že reklamy priniesli Netflixu 188,1 milióna USD za 3. štvrťrok do konca septembra. Vďaka nim zdvojnásobí počet divákov podporovaných reklamami. To pomôže zvýšiť príjmy a postupne zavedie viac reklám, čím dobehne svojich konkurentov.

Za uplynulý štvrťrok analytici odhadujú najsilnejší prírastok predplatiteľov v tomto roku, asi 2,8 milióna. Tržby by mali vzrásť na 8,54 miliardy USD, čo bude najvyššia suma za posledných päť kvartálov. Zdá sa, že budúci rok Netflix pravdepodobne zvýši ceny svojich služieb bez reklám.

Autor: TASR/ Klaudia Jusková
Foto: http://freepik.com
Moderátorka: Erika Demčáková

Skip to content