Európska únia v pondelok obvinila americkú technologickú spoločnosť Meta z porušovania zákona o digitálnych trhoch kvôli novému modelu reklám. Meta núti používateľov vybrať si medzi cielenými reklamami alebo platením, aby sa im vyhli. TASR o tom informuje podľa správ agentúr AFP a AP.
Tento systém ponúka Meta európskym používateľom od novembra, aby dodržala pravidlá ochrany osobných údajov v EÚ. Po rozhodnutí Súdneho dvora EÚ, že Meta musí získať súhlas používateľov pred zobrazením reklám, zaviedla možnosť predplatenia. Používatelia môžu zaplatiť 10 až 13 eur, aby sa vyhli cieleným reklamám.
Európska komisia podľa predbežných zistení vyšetrovania oznamovala Metu, že tento model je v rozpore so zákonom o digitálnych trhoch (DMA), pretože núti používateľov súhlasiť s kombináciou ich osobných údajov a neposkytuje im menej personalizovanú, ale rovnocennú verziu sociálnych sietí Meta. Hovorca Mety tvrdí, že ich reklamný model je v súlade s pravidlami EÚ.
Meta má možnosť reagovať na zistenia EÚ a zmeniť model, aby sa vyhla pokute, ktorá by mohla dosiahnuť až desať percent ročných celosvetových príjmov, čo by mohlo znamenať miliardy eur. Európska komisia plánuje rozhodnúť o tejto veci najneskôr do konca marca 2025.
Autor: TASR/ Klaudia Jusková
Foto: freepik.com
Moderátor: Juraj Holéczy