Nepočujúca zákazníčka natočila interakciu, ktorú mala s pracovníkom Dunkin’. V videu, ktoré bolo zverejnené na TikToku, pracovník odmieta obslúžiť zákazníčku cez drive-thru a tvrdí, že musí prísť dnu, aby si objednala.
V videu Suheily Merced (@huleylove) ukazuje pracovníka Dunkin’, ktorého v popise označila ako manažéra. „Musíte prísť dnu. Keďže ste nepočujúca, nemôžeme s vami komunikovať cez reproduktor. Pekný deň,“ hovorí pracovník a zavrie okno drive-thru pred Merced. Merced v popise svojho TikTok profilu uvádza, že je nepočujúca a žije na Floride.
V popise videa Merced podrobnejšie vysvetľuje, čo sa údajne stalo. „Tento manažér mi odmietol predať kávu jednoducho preto, že som nepočujúca,“ začína svoj popis. Ďalej uvádza, že sa pokúsila objednať tým, že napísala, čo chce, do aplikácie Notes a ukázala to pracovníkovi. Keďže je to bežná prax pri objednávaní vecí ako nepočujúca osoba, nikdy nepredpokladala, že narazí na problémy.
Bohužiaľ, situácia sa zhoršila. Merced uvádza, že pracovník zavolal na ňu políciu bez dôvodu. „Dokonca zavolala políciu bez dôvodu, aj polícia povedala, že ani nevedela, prečo bola zavolaná,“ vysvetľuje Merced v popise.
Je nezákonné odmietnuť službu niekomu len preto, že je nepočujúci. Podľa zákona o Američanoch so zdravotným postihnutím (ADA) „zákon vyžaduje, aby subjekty podľa titulu II (štátne a miestne vlády) a subjekty podľa titulu III (podniky a neziskové organizácie, ktoré slúžia verejnosti) efektívne komunikovali s ľuďmi so komunikačnými postihnutiami“. Preto môže byť odmietnutie obslúžiť Merced pracovníkom považované za porušenie tohto zákona.
Bohužiaľ, toto nie je prvýkrát, čo sa niečo podobné stalo v Dunkin’. V septembri 2021 ďalší nepočujúci človek údajne zažil odmietnutie v drive-thru Dunkin’. Zákazník v slzách opísal, čo sa stalo. Dunkin’ vtedy pre BuzzFeed uviedol, že majiteľ tejto pobočky „kontaktoval miestneho advokáta pre komunitu nepočujúcich, aby požiadal o ďalšie usmernenie, ako by mali maloobchodníci správne komunikovať s nepočujúcimi a ťažko počujúcimi hosťami, ktorí nosia rúška.“
Dunkin’, spolu s franšízantmi a manažérom, sa údajne obrátili na ženu, aby situáciu napravili.
Zdroj, foto: https://www.dailydot.com/news/dunkin-deaf-customer/
Editorka: Klaudia Jusková
Moderátorka: Laura Hudecová