Spotrebiteľská organizácia dTest upozorňuje zákazníkov, že v období po novom roku, keď predajcovia zvyknú ponúkať zľavy, rastie záujem o nákupy cez internet. Túto situáciu využívajú aj e-shopy, ktoré nemusia mať doteraz budovanú dobrú reputáciu. Pred každým nákupom na internete je preto dôležité venovať osobitnú pozornosť prevereniu si predávajúceho.
Dôkladná kontrola reputácie môže ušetriť neskoršie problémy a komplikácie. Pozor si treba dať napríklad na tie, ktoré so zákazníkom nekomunikujú. Upozornila na to spotrebiteľská organizácia dTest. Odborníci odporúčajú pri nákupe v e-shope overiť si reputáciu predávajúceho. Skúsenosti kupujúcich možno nájsť napríklad na nezávislých recenzných portáloch. Pri negatívnych recenziách organizácia dTest odporučila vyhnúť sa takýmto internetových obchodom.
‘‘Pokiaľ e-shop nie je známy a recenzie nie je možné dohľadať, je dôležité zvážiť riziká, ktoré môže nákup priniesť a výhody, ktoré môže spotrebiteľ dostať, napríklad v podobe lepšej ceny,“ doplnila spotrebiteľská organizácia. Jednou z dôležitých vecí pri nákupe cez internet je zistiť, či e-shop komunikuje so zákazníkom a rieši prípadné problémy. Pri nákupe cez internet sa podľa spotrebiteľskej organizácie môže vyskytnúť viacero komplikácií, od problémov s doručením cez kvalitu tovaru až po prípadné reklamácie nedostatkov, ktoré sa prejavia v záručnej lehote.
Ak na takýchto portáloch prevládajú negatívne hodnotenia sťažností, organizácia dTest odporúča vyhnúť sa takémuto internetovému obchodu. Obzvlášť opatrní by mali byť spotrebitelia pri anonymných e-shopoch, kde je komplikovanejšie vysporiadať sa s právami zákazníka. Ak už k problému dôjde, v prípade nákupu spotrebiteľského tovaru cez internet je možné obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Pokiaľ ani tam nedôjde k riešeniu, ako posledná inštancia zostáva podanie žaloby na súd.
Autor: TASR/ Klaudia Jusková
Foto: http://freepik.com
Moderátorka: Erika Demčáková