Slovenská pošta varuje pred podvodníkmi, ktorí v jej mene žiadajú dodatočné údaje alebo úhradu colných poplatkov. Títo podvodníci žiadajú ľudí o kliknutie na odkaz, cez ktorý majú zadať údaje zo svojej platobnej karty.
Slovenská pošta však nikdy nepýta prostredníctvom SMS, MMS, e-mailov ani sociálnych sietí úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby. Všetky platby spojené so službami Slovenskej pošty sa platia pri preberaní zásielky od kuriéra, priamo na pobočkách pošty alebo v BalíkoBoxe.
Ak niekto už poskytol takýmto podvodníkom svoje údaje, mal by kontaktovať orgány činné v trestnom konaní.
Slovenská pošta zaznamenala už približne 60 rôznych typov týchto podvodných správ, ktoré ľudí nútia platiť rôzne poplatky za doručené zásielky, na zmenu doručenia či uloženia zásielky alebo na zaplatenie colných poplatkov. Prípadne vyzývajú na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze. Ich cieľom je získať peniaze cez odkazy v e-mailoch alebo správach.
Slovenská pošta upozorňuje verejnosť na svojej webovej stránke aj prostredníctvom konkrétnych príkladov týchto podvodných správ, aby ľudia vedeli rozoznať podvodníkov od skutočnej pošty. Môžete pozrieť: https://www.posta.sk/informacie/pozor-na-podvody
Autor: TASR/Klaudia Jusková
Foto: http://freepik.com , https://www.posta.sk
Moderátorka: Erika Demčáková